Organisatie

In 2012 startten Alan Bredenhorst en Loes van Geffen ‘Hoe word je rijk?’ op één school in Amsterdam. Dit was zo’n succes dat ze ‘Hoe word je rijk?’ al snel op scholen in heel stadsdeel Nieuw-West beschikbaar aanboden. Met hun tomeloze energie en passie voor hun werk en voor de doelgroep, veroverden Loes en Alan al snel stadsdeel Zuid als tweede werkgebied. Het volgend schooljaar rolden zij ‘Hoe word je rijk?’ in heel Amsterdam uit en in 2017 richtten ze de BV Money Start op. ‘Hoe word je rijk?’ wordt op dit moment al in 5 grote gemeenten aangeboden en binnenkort lanceert Money Start een licentiemodel, zodat organisaties in heel Nederland ‘Hoe word je rijk?’ in kunnen zetten ter preventie van schulden bij jongeren die 18 jaar worden.

Loes van Geffen

Loes’ hart gaat sneller kloppen als jongeren volledig uit de problemen weten te komen. Nog liever ziet ze dat ze zichzelf überhaupt niet in de problemen brengen, omdat ze op tijd de juiste informatie hebben gekregen.

Alan Bredenhorst

Alan is de oprichter van 125Procent, een project- en communicatiebureau met passie voor maatschappelijke thema’s. Deze maatschappelijke betrokkenheid combineert 125Procent met creativiteit, kwaliteit en een professionele aanpak. Alan werkt met bevlogenheid én met kennis van zaken.

Jasper van Dijk

Jasper werkt voor 125Procent en is de allround coördinator van ‘Hoe word je rijk?’. Hij werft de scholen en legt vaak het eerste contact, onderhoudt de contacten met scholen, plant de lessen en docenten in. Zijn creativiteit, enthousiasme en oplossingsgerichtheid zet hij in om een bijdrage te leveren aan maatschappelijke thema’s.

Loes van Geffen
Oprichter en directeur van Money Start

Loes van Geffen

De kracht van Loes van Geffen zit in haar uitgebreide netwerk binnen het onderwijs, het welzijnswerk en Re-integratie Bedrijf Amsterdam.

Loes heeft een heldere visie op de aanpak van schooluitval, schuldpreventie en stapsgewijze arbeidsmarktaanpak. Daarnaast is Loes gesprekspartner op uitvoerend en directieniveau, zowel in het onderwijs en de welzijnssector als in het bedrijfsleven.

Door haar oprechte betrokkenheid om het zelfsturende vermogen bij jongeren aan te spreken en te stimuleren, creëert ze de juiste omstandigheden om de jongeren de groei te laten door maken die leidt tot materiële en immateriële rijkdom.

Naast haar werkzaamheden voor Money Start is Loes van Geffen ook eigenaar van projectbureau You4Youth: www.you4youth.nl

Alan Bredenhorst

Alan Bredenhorst is specialist op het gebied van jongerenparticipatie, talentontwikkeling, empowerment en schuldpreventie bij jongeren. Met tomeloze energie en betrokkenheid voor de doelgroep zet hij zich al 25 jaar in om jongeren in een achterstandspositie de kans te geven om te groeien en positief vorm te geven aan hun toekomst. De kracht en kwaliteit van jongeren staan centraal bij alles wat Alan onderneemt. Dat betekent durven te vertrouwen op de kennis en kwaliteit die de doelgroep al in huis heeft, en daarnaast te investeren in het ontwikkelen van de vaardigheden en competenties die jongeren nodig hebben om volwaardig deel te nemen aan de maatschappij.

Naast zijn werkzaamheden voor Money Start is Alan eigenaar en oprichter van 125Procent: een innovatief project- en communicatiebureau met passie voor maatschappelijke vraagstukken. 125Procent ontwikkelt inspirerende festivals, effectieve jongerencampagnes en innovatieve participatieprojecten, in intensieve samenwerking met de doelgroep.

www.125procent.nl

Alan Bredenhorst
Oprichter en directeur van Money Start
Jasper van Dijk
Projectcoördinator

Jasper van Dijk

Jasper is de allround coördinator van ‘Hoe word je rijk?. Hij werft de scholen en legt vaak het eerste contact, onderhoudt de contacten met scholen, plant de lessen en docenten in, verwerkt dit in de online agenda en zorgt dat alle betrokkenen worden geïnformeerd en geënthousiasmeerd. Hij stuurt bij als er wijzigingen zijn en zorgt dat het allemaal geregeld wordt. Jasper is creatief, oplossingsgericht en ook nog eens een ontzettend fijne en vrolijke collega. Met zijn tomeloze enthousiasme en overtuigingskracht verbindt hij mensen en organisaties aan onze missie en visie, waardoor mede door hem ‘Hoe word je rijk?’ als een geoliede machine loopt.